NIEUW! Herinneringen via e-mail


Vanaf 1 januari 2013 biedt de bibliotheek jou een nieuwe dienstverlening aan: berichten via e-mail en extra opties.

Voer zelf online je mailadres in via: Mijn bibliotheek > Mijn persoonlijke gegevens > Wijzigen gegevens. Een handleiding hiervoor kan je hier vinden.
Of je kan je mailadres doorgeven aan een bibmedewerker, die het voor jou zal invoeren.

Automatische berichten via e-mail

Zodra we je e-mailadres gekregen hebben, zal de meeste communicatie rond lenen via e-mail verlopen (in stappen).

Je krijgt een bericht:

  • een 3-tal dagen voor het verstrijken van de leentermijn
  • 15 dagen na het verstrijken van de leentermijn
  • als je de leentermijn niet kan verlengen omwille van een reservering door een andere lener
  • om te bevestigen dat je reservering correct geplaatst is
  • als je gereserveerde exemplaar voor jou klaar ligt

Ouders van kinderen en jongeren (t.e.m. 17 jaar) krijgen de berichten (behalve de eerste herinnering een 3-tal dagen vooraf en de bevestiging van een geplaatste reservering) ook nog per post.

Hoe kan je je mailadres online invoeren? Mijn bibliotheek > Mijn persoonlijke gegevens > Wijzigen gegevens > Adres

EXTRA OPTIES

  • Nieuwsbrieven van de bib via e-mail
  • Je leengeschiedenis bewaren in Mijn bibliotheek

Hoe een of meer opties online activeren? Mijn bibliotheek > Mijn persoonlijke gegevens > Wijzigen gegevens > Voorkeuren. Of je kan aan een bibmedewerker vragen om opties voor jou te activeren.

Nieuwsbrieven van de bib

In de loop van 2013 zal de bibliotheek een digitale nieuwsbrief opstarten, met nieuws uit de collectie en een activiteitenkalender.

Jouw persoonlijke leengeschiedenis

Zodra de optie ‘leengeschiedenis’ actief is, kan je de lijst van wat je leende bekijken via Mijn bibliotheek > Leeninformatie > Mijn leengeschiedenis. Binnen de leengeschiedenis kan je sorteren op titel, auteur, datum laatste uitlening en jaar.
NB: De leengeschiedenis wordt pas bijgehouden vanaf het moment dat deze functie actief is gezet. Je ziet dus niet meer wat je vroeger ooit geleend hebt.

NIEUW! Herinneringen via e-mail

3 gedachtes over “NIEUW! Herinneringen via e-mail

Geef een reactie

